Eindelijk... - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Lianne en Timo Staalduinen-Besuijen - WaarBenJij.nu Eindelijk... - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Lianne en Timo Staalduinen-Besuijen - WaarBenJij.nu

Eindelijk...

Door: Timo en Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne en Timo

12 Januari 2010 | Oeganda, Mukono

Jullie zullen wel denken wat duurt het lang voordat er weer een nieuw bericht komt! Het is inderdaad bijna drie weken geleden merkte ik tot mijn schrik! Dus hieronder volgt een korte indruk van de kerstdagen en onze jaarwisseling de uitgebreide versie krijgen jullie zeker als we weer terug zijn!
Ik moet zeggen we hebben echt een heerlijke vakantie gehad, echt even lekker eruit.. als je dat kunt zeggen als je zo ver weg bent:)! De kerst was heel anders dan anders, we hadden niet echt een kerstgevoel maar ja wat wil je ook met 35 graden:)!
Kerstochtend hebben we een leuke dienst gehad in een grote kerk met echte kerstliedjes, daarna gingen we op bezoek bij familie van een collega die in een dorpje woonde leuk om die familie te bezoeken, en gezellig gekletst, we hadden een cadeautje voor ze meegenomen en als dankbaarheid kregen we een levende kip terug!!!
We hebben die natuurlijk braaf in ontvangst genomen maar bij terugkomst stiekem aan het hotel personeel gegeven zodat hun ook een lekkere kerst hadden!
Op tweede kerstdag zijn we gaan reizen naar kibale, een hele lange reis, maar het was het waard! Echt als je ooit nog naar Oeganda gaat, dan moet je echt chimpansees gaan kijken! Je loopt met een gids door het tropisch regenwoud apen te spotten, soms sta je even stil, goed luisteren en dan weer dwars tussen de bomen, lianen en varens door naar de apen!! We hebben er uiteidnelijk een stuk of 8 gezien waarvan een moeder en kind op een boomtak op zo’n acht meter afstand echt heel mooi! In die omgeving ook nog lekker gewandeld en daarna verder gereisd naar de Sseze eilanden, volgende keer (die komt er niet, maar ok) overwegen we serieus een auto te huren want het reizen kost echt zoveel tijd omdat je overal moet wachten!! Maar twee en halve dag later waren we op het eiland en daar ook een paar heerlijke dagen gehad, gewoon lekker kanoen, een hangmat, een leuke boswandeling, gewoon echt vakantie!! Oud en nieuw was echt heel grappig, ons hotel had een bbq georganiseerd met alle gasten heel gezellig tot het eerste stel hun bord leeg had en om 21.00 welterusten wenste en een gelukkig nieuwjaar, de andere gasten volgende al snel en zo zaten we om 21.30 nog maar met zijn tweeen gelukkig hoorden we aan de overkant van het meer muziek en zijn we daar naartoe gegaan en met een paar Ieren en Oegandezen een hele gezellige avond gehad! En op 2 januari kregen we ook nog een lift van het eiland terug naar kampala echt boffen dus!

En nu, nu zijn we weer terug, even weer wennen (we hebben al drie weken geen water) voordat we weggingen hadden we echt alle restjes opgemaakt en dus moeten we nu een ong een kilometer heuveltje af en op om water te halen met een jerrycan. (ik zal heel eerlijk zijn we hebben hele lieve buurmeisjes die regelmatig voor ons gaan halen en wij geven dan graag een snoepje of koekje als dank!! Omdat we allebei dus niet zo van water halen houden zijn we heel zuinig, we gebruiken water soms dus wel drie keer hoe moet je dat zien... je kookt, je giet af je was ermee af en dan.. spoel je de wc ermee door, alleen als je dat vuile afwaswater een paar dagen laat staan krijg je een verschrikkelijke stank merkten we gisterochtend:)!! Ik heb al dat oude bacterie volle water maar weggegooid en even lekker gesopt en nu ruikt het weer fris!

Deze week zijn Timo en ik sinds lange tijd weer eens een paar uur van elkaar gescheiden, Timo is druk bezig met het afmaken van het ziekenhuisplan, strategisch plan en een nieuwe muziekclip en diverse aanvragen en ik (lianne) ben bij Rita aan het schilderen, het wordt echt super gaaf ik zal er weer een foto bijvoegen. Vandaar dat het dus ook even duurde voordat er een nieuwe update kwam want we hebben het gewoon druk! We merken aan de kalender dat het nu echt op begint te schieten, dus lieve mensen over 5 weken zijn we er weer en tot die tijd zal ik regelmatig iets op de site blijven zetten!

Bedankt voor alle lieve reacties en mailtjes het blijft echt hartverwarmend hoe iedereen met ons meeleeft!

Oja voordat ik het vergeet natuurlijk voor iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar, we hopen jullie dan weer allemaal in gezondheid te zien!

Liefs Timo en Lianne

Ps. Bewaren jullie nog een sneeuwbal voor ons???

• 12 Januari 2010 - 16:55

Marjan:

Zo, ik ben de eerste! hihi

Jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar. De sneeuw is op het schoolplein al een beetje aan het smelten, maar het is wel onder 0, dus geniet nog maar van het mooie weer.

Groetjes van de meiden
    (Anita, Annette, Sharon en Marjan)

• 13 Januari 2010 - 08:41

Eveline De Vries:

Hoi!

Zo te lezen nog steeds alles goed daar gelukkig! De chimps waren echt een belevenis he?! Vond het wel leuk dat we jullie zo tegenkwamen, heel grappig dat me moeder al even met jullie stonden te praten voordat ik opgemerkt werd:P.
    Leuke foto's! Bij de watervallen zijn we ook nog geweest.

Ik ben alweer ruim een week thuis.. Wel weer raar hoor. En veeeeeel te koud!

Geniet er nog maar lekker van!

Groetjes Eveline

• 13 Januari 2010 - 18:10

Tine:

Een heel gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst als eerste,Timo en Lianne!
    Leuk te lezen hoe kerst en oud en nieuw op z'n afrikaans eraan toe gaan...en zeker een heel stuk warmer dan in ons witte en ijzige nederland.
    Gaaf de school van Rita al zo mooi te zien op de foto's..inderdaad;strak in de verf en best een reden om trots-op en blij-mee te zijn!
    En aapjes kijken is dus overal leuk:-)!
    Veel plezier nog de laatste weken..en succes en sterkte met afronden van jullie taken en bezigheden daar..da's ook een kunst!

• 13 Januari 2010 - 22:15

Marielle(Mariaschoo):

Sorry, dat ik zolang niks heb laten horen, maar ik heb jullie berichten wel gelezen hoor. Voor jullie een prachtig 2010, dat zal wel lukken met deze ervaring in jullie rugzak!
    We dachten elkaar niet meer te zien in maart, maar tegen die tijd ben ik er gewoon nog hoor op de Mariaschool, dan kan ik live jullie verhalen horen.
    Groetjes, Marielle

• 15 Januari 2010 - 12:50

Klas 1/2C:

Hallo juf Lianne en Timo,

We hopen dat je niet ziek wordt, want in de klas zijn al veel kinderen verkouden.
    In de klas van juf Annette hebben we een filmpje gezien over jou. We vonden het een leuk filmpje.
    We hopen dat je lekker kunt zonnebaden, want bij ons is het heeeeeeel koud.

Nog veel plezier en tot na de carnaval.

Veel groetjes en kusjes van ons allemaal!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Liefst 1/2 C

• 15 Januari 2010 - 13:08

Rianne Kuiper:

Hoi Lianne en Timo,

Natuurlijk allereerst de allerbeste wensen voor 2010!
    Wat super dat je vader (gisteren) geweest is om jullie filmpjes te laten zien...van mij mocht hij nog veel langer doorgaan!! wat een geweldig werk verrichten jullie toch! Geniet nog van de laatste 5 weken...

groetjes,

Rianne

• 20 Januari 2010 - 20:29

Suzan:

Lieve Lianne en Timo,

leuk om jullie verslagen te lezen en foto's te zien.
    Nog een maandje en jullie zijn weer live te bewonderen.
    Groetjes en liefs van de Amsterdammers.

• 25 Januari 2010 - 21:52

Anita Duindam:

Hallo Lianne en Timo,
    Het is al weer even geleden dat ik gereageerd heb op jullie belevenissen. Ik volg ze helemaal, en geniet van jullie verhalen en foto's. Wat jullie allemaal niet meemaken en voor goed werk daar doen, ik vind het geweldig.De film van je vader heb ik gemist, had cursus, jammer! Nu nog een paar weken en dan zit het erop.Geniet er nog van,
    groetjes, Anita