Hele fijne kerstdagen! - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Lianne en Timo Staalduinen-Besuijen - WaarBenJij.nu Hele fijne kerstdagen! - Reisverslag uit Mukono, Oeganda van Lianne en Timo Staalduinen-Besuijen - WaarBenJij.nu

Hele fijne kerstdagen!

Door: Timo en Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne en Timo

22 December 2009 | Oeganda, Mukono

Weer allemaal leuke berichten vanuit Oeganda. Ik begin met de school van Rita, hij is echt bijna af! De muren staan, het dak zit erop, de deuren erin en vandaag en morgen wordt het laatste pleisterwerk verricht. Iedere dag zijn we wezen kijken en het was echt heel leuk om al die vorderingen te zien. We hebben iedere dag foto’s gemaakt ik zal er een aantal bijvoegen! Ook heb ik een leuk ontwerp gemaakt voor de buitenmuren van de school. Het zijn diverse afbeeldingen van kikker (van Max Velthuijs). Vanmiddag hebben we een afspraak met de art-teacher van Hilton Highschool, hij heeft ook de t-shirts gedrukt voor de Healthclubs het is een hele vriendelijke man, waarbij we ook op zijn introductie mochten komen. (soort verlovingsfeest met een flinke bruidsschat!)
We willen hem vragen de afbeeldingen te schilderen, en misschien helpen we zelf ook wel een handje mee!
Timo heeft deze week veel bloed, zweet en tranen in een muziekclip zitten. Een aantal weken geleden heeft hij met wat jongens uit het dorp een videoclip opgenomen en deze moest natuurlijk gemonteerd worden, wat op deze computers niet zo eenvoudig is. En dus heeft het heel wat uurtjes gekost maar het resultaat mag er zijn, als je het leuk vindt kun je het bekijken op you tube zie hier de link: (volgt nog, het uploaden lukt nog niet)
Ook de nieuwsbrief met alle gebeurtenissen van de afgelopen maanden is net voor de kerst afgekomen en ligt bijna klaar voor verzenden. Leuk om dan terug te lezen wat er afgelopen maanden is gebeurd. Het moestuinenproject, het project tegen huiselijk geweld, de doorlopende vaccinaties bij het conslutatiebureau waar steeds meer vrouwen naar toe gaan, het scholen-voorlichtingprogramma, de HIV-sieradenvrouwen met diverse nieuwe producten, een nieuwe waterpomp installatie en natuurlijk de nieuwe ambulance!

Ook heeft John (de oprichter) na een aantal jaar weduwe te zijn geweest zijn nieuwe vrouw geintroduceerd. Voor ons geen onbekende namelijk een medewerkster van de stichting. We mochten erbij zijn en dat was voor ons een grote eer! Daar heb je graag wat uurtjes stilzitten en naar Lugandeze toespraken luisteren voor over!

En dan kregen we van de week ook nog een leuk telefoontje uit Nederland, de oude tandarts van Dijk stelt zijn twee tandartsstoelen beschikbaar en dat samen met de bedden van een verpleegtehuis dat gaat verhuizen, een kinderrolstoel en diverse andere spullen wordt er in het voorjaar van 2010 een hele container gevuld om het ziekenhuis verder te helpen.
Na al deze berichten kun je toch alleen maar heel blij zijn en God danken dat er zoveel mooie dingen mogen gebeuren, we voelen ons echt rijk gezegend en gaan vol vertrouwen de laatste maanden tegemoet!

Vandaag even het laatste dagje voor de kerst, we gaan er namelijk een paar dagen tussenuit. Met de kerstdagen zijn we uitgenodigd bij een collega van de stichting en daarna vertrekken we naar het westen om daar een paar dagen in een regenwoud te verblijven om vervolgens in Ssese oud en nieuw te vieren.

We wensen iedereen prachtige kerstdagen (ik hoop voor jullie wit) en een gelukkig nieuwjaar!

Tot in 2010!

Liefs Timo en Lianne

• 22 December 2009 - 11:45

Sanne & Remco:

Aardig van de tandarts waar je altijd zo graag kwam! ;)

Voor ons zit een witte kerst er waarschijnlijk wel in. Jullie ook hele fijne dagen gewenst!

Veel liefs

• 22 December 2009 - 11:58

Alicia En Sander:

Ey Tim en Lian,

Gaaf om te horen dat alles zo goed gaat! Kan me voorstellen dat het een goed gevoel geeft. Nog eventjes en jullie terugreis gaat al beginnen. Tijd gaat echt snel.

Hele fijne feestdagen!! En geniet er nog van.

Alicia en Sander

• 22 December 2009 - 11:59

Monirah:

Kerst in Oeganda!
    Geweldig, ik wens jullie een inspirerende kerst ;-)
    en alvast een geweldig 2010 waarin jullie het mooie werk voort kunnen zetten.
    Lieve groet uit Moordrecht,
    Monirah

• 22 December 2009 - 12:26

Marjan:

Hoi hoi!

Namens de kinderen nog bedankt voor het mailtje. Ze vonden het echt super leuk. :D

Leuk om al de dingen te lezen waar jullie zo actief mee bezig zijn geweest. Een paar dagen er tussen uit hebben jullie dan ook wel even verdiend.

Geniet van de feestdagen. Het zal denk ik erg bijzonder worden (niet in de vertrouwde omgeving hier in Nederland en ook niet zo koud).
    Hier is het gelukkig ook bijzonder, want een witte kerst maak je niet elk jaar mee.

En ook alvast een fijne jaarwisseling!

Groetjes Marjan

• 22 December 2009 - 13:51

Gina Holierhoek:

Vanuit een wit Wateringen heel veel groetjes en kusjes van Gina. Fijne feestdagen!

• 22 December 2009 - 20:20

Tine:

Hallo samen;
    Leuk weer een beetje op de hoogte te zijn van jullie belevenissen.
    Ik vind de foto's van de school heel leuk..dat ziet er gaaf [en vooral;solide!]uit!
    ff heerlijk ertussenuit samen..geniet ervan!
    Heel warme..[niet alleen letterlijk:-)bedoeld]kerstdagen en een goede,veilige Oegandese jaarwisseling toegewesnt!
    Heb 't fijn samen daar,met iedereen. God's zegen over jullie begin van 2010 daar in Afrika!

• 22 December 2009 - 20:45

Sander En Esther:

Lieve Timo en Lianne,

We wensen jullie gezegende kerstdagen toe en een gezellig 2010 met gezondheid en liefde!
    Geniet van dit bijzondere jaar!
    Lieve groet, Sander en Esther

• 23 December 2009 - 08:44

Laurens En Marion:

Jullie mogen supertrots op jezelf zijn.
    Om dit alles mede te organiseren en opzetten. Geweldig hoor en julie hebben er ook nog lol in. Blijf genieten! Een gezellige Kerst en super Nieuwjaar.

groetjes Lau en Marion

• 23 December 2009 - 11:39

Henri Kluin:

Beste Lianne en Timo
    Wanneer ik jullie verslaggeving lees,krijg je met deze witte,koude kerstdagen een echt warm gevoel van binnen i.v.m. de mooie dingen die er nu geregeld kunnen worden.
    Zo ook de opmerking van de tandarts die voor een bijzonder goede start van 2010 zal kunnen gaan zorgen.Ik zou het geen gek idee vinden om de container lekker vol te maken met allerlei "oude" schoolspullen indien jullie nog dingen als meubilair kunnen gebruiken; idee?
    Vanuit een wit Delft wens ik jullie in ieder geval Fijne Kerstdagen en een Gezond Nieuwjaar!!

• 31 December 2009 - 17:49

Ada:

Wat zullen jullie een apart kerst en oud en nieuw hebben! Dat vergeten jullie wrs. nooit meer! Ook ik wens jullie voor 2010 heel veel goeds toe. Geniet van jullie verblijf en heel veel inspiratie toegewenst voor jullie werkzaamheden. De verhalen zijn geweldig om te lezen. Ik sluit me bij Henri aan. Schoolspullen kunnen wij verzamelen.

• 02 Januari 2010 - 11:23

Erik En Charlotte:

He Lianne en Timo,

Hoe gaat het met jullie?
    Nog oudjaarsavond gevierd?
    Volgens mij hebben jullie het prima naar jullie zin daar.
    De verhalen zijn leuk om te lezen! En de foto's maken het compleet.
    Ik hoorde, dat Sinterklaas bij jullie nog langs is geweest... Grappig! hahaha.

Liefs, Erik en lotte

• 02 Januari 2010 - 13:10

Moeder Vermeer:

Hallo Timo en Lianne, wij wensen jullie een heel mooi 2010 toe met alles wat jullie nog mogen gaan beleven. Zo te lezen hebben jullie zoveel al gedaan en gezien. Nog hele gezellige, waardevolle maanden toegewenst.
    Groetjes van de moeder van Martijn en familie.

• 03 Januari 2010 - 06:55

Margriet En Sander:

Eindelijk zijn we eens begonnen met het lezen van al jullie verhalen. Gaaf man!! Ik heb trouwens nog een filmpje van je Lianne, waar je zangles geeft aan Masaai kleuters. Weet je nog? Wat was dat een toeristich uitje, binnen de gave safari tocht...haha. Ik zal je dat filmpje binnenkort mailen. Met ons gaat alles goed, ik kom net terug van twee weken India en Sander van twee weken wintersport. Verder zijn de voorbereidingen voor ons huwelijk in augustus in volle gang! (ja, het kan snel gaan) En daarna gaan we 10 maanden op huwelijksreis. Vonden we wel een aanstekelijk idee van jullie! Geniet nog even daar van al het mooie werk wat jullie verzetten!

Liefs Sander en Margriet

• 03 Januari 2010 - 17:00

Martijn:

Uiteraard ook van mij een geweldig nieuw jaar toegewenst, en tot snel!

Groeten,
    Martijn

• 04 Januari 2010 - 15:21

Remi En Suzanne:

Hoi Lianne en Timo,

wij wensen jullie voor 2010 veel geluk, liefde, verbazing, avontuur, geloof, gezondheid, plezier en natuurlijk een goede en veilige terugreis!

Liefs